12. september 2022
Med Oslo Urban Week så blir det storinnrykk på Tullin. Rebel skal fylles til bristepunktet og i bakgården i Tullinkvartalet lokkes det med suggerende rytmer og leskende drikke. Men hva blir effekten? Følg OUW sin daglig oppdaterte innsiktsside i samarbeid med teknologiselskapet Plaace.
Følg her
Med en felles visjon om å skape en møteplass for bedre byutvikling, går Plaace og Oslo Urban Week sammen for å vise kraften i stordata. På en åpen innsiktsside får deltakere og interesserte et innblikk i utviklingen av Tullin-området. Gjennom Telia sine mobilmaster får vi se hvor mange mennesker som beveger seg i området dagene før, under og etter arrangementet. BankAxept åpner sine bankterminaler slik at vi får se hvor mange øl i baren som omgjøres til klingende mynt på den digitale kassen.
Plaace tilbyr innsikten som trengs for god byutvikling, og samler eiendomsutviklere, meglere, handel og servering på samme plattform. Aktørene får daglige oppdateringer om hvordan sitt område utvikler seg, og kan besvare spørsmål som; hva brukes det penger på? Hvor mange, og hvilke mennesker er det i området? Eller, hvilke handels- og serveringsaktører gjør det best?
Plattformen gir tilgang på footfall fra Telia sine mobiltelefoner, korthandel fra BankAxept sine kortterminaler, selskapsdata fra Prognosesenteret og demografidata fra Statistisk Sentralbyrå. Ved å samle de viktigste aktørene i bybildet på samme plattform, skapes en felles og objektiv forståelse av byen for å utvikle faktabaserte områdestrategier, og skape byrom som treffer behovet til de som bor og ferdes der.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
for å motta nyheter om Oslo Urban Week